Ons beleid bij niet nagekomen afspraken

Helaas komt het steeds vaker voor dat afspraken niet tijdig worden geannuleerd of verzet. Wij reserveren een behandelkamer en mondhygiënist voor de afspraak en deze kan in de uitgevallen tijd dan geen zorg verlenen. Om onze kosten te dekken brengen wij de geplande tijd in rekening bij de patiënt. Deze kosten vallen niet onder de dekking door de zorgverzekering. 

Om te voorkomen dat de afspraak vergeten wordt, sturen wij als service een week van tevoren een herinneringsmail. Helaas komen deze mails af en toe in de spam en kan je daar dus niet 100% vanuit gaan. Noteer jouw gemaakte afspraak dus ook goed in jouw eigen agenda. Je bent zelf verantwoordelijk voor de afspraak.

Wij hanteren het beleid dat de afspraak ten minste 48 uur van tevoren geannuleerd of verzet dient te worden. Dit geeft ons tijd om de lege plek alsnog op te vullen.

Wij rekenen voor een niet nagekomen afspraak een bedrag van €1,50 per geplande minuut. Bij een tweede keer loopt dit op met een bedrag van €2,50 per geplande minuut en bij drie keer of meer komt dit op €3,00 euro per minuut.